söndag 19 september 2010

Min last :-) äntligen ett vattenbaserat nagellack från Suncoat



Lite sneakpeak för er bloggläsare...
Här är en bild på min hand med nagellack!!! Ni ska då veta att jag från ca 12 års ålder hade jag långa, långa naglar (om de skulle vara längre skulle de skruvat sig), de var starka och min stolthet. Jag formlingen älskade nagellack! Sedan när jag insåg att nagellacken släpper ut mer gifter än billackeringsindustrin så gav jag upp min last. Långa omålade naglar hade jag då tills jag utbildade mig till hudvårdsterapeut. Fungerar inte så bra med lång naglar och massagebehandlingar. Mm, ja jag saknar dem mina fina naglar och tycker att mina händer ser väldigt barnsliga ut.
Men NU så har jag hittat Suncoats vattenbaserade nagellack och jag är i sjunde himmlen! Visserligen måste naglarna hållas korta men jag får njuta av att ha vackra färger!! Det luktar inget kemilabb varken när jag målar på eller tar av lacket.
Du målar med fördel på det på kvällen (jag har testat morgon och det har faktiskt också fungerat bra) så det härdar ordentligt. Du kan måla på ett lager till efter ca 30 sekunder. När det väl sitter, så sitter det bättre än ett vanligt lack. Så pass bra att du bör ta bort det inom en vecka.
Jag tvättar mina händer väldigt ofta, de är dessutom i olja och hetvatten flera gånger per dag och det fungerar hur bra som helst! När man vill ta bort lacket så tar man deras natural nailpolish remover som är gjord på fermeterad majs, soyaolja och vegetabilisk glycerin. Ta en tuss eko bomull och låt vara på nagel i ca 2 minuter, "peela" sedan bort. Helt naturligt, vegan och biologiskt nedbrytbart. Suncoat´s Remover fungerar även på andra, vanliga nagellack. Nagellacket har vunnit pris i Kanada två ggr i rad.
p.s. Färgen jag använt heter Pink Passion och jag har målat 2 lager.

11 kommentarer:

Jeanette sa...

Låter super, speciellt deras remover!

Men finns detta märke på den svenska marknaden ännu?

Gabriela sa...

Hej Jeanette!
Ja, visst är det underbart!!
och som svar på din fråga:
Ja, snart....
Kramar Gabriela

Vera sa...

Åh, jag vill också ha sådant nagellack och nagellacksremover! Vad spännande.

Och tack för ditt inlägg i min blogg. Och tänkte fråga om vi ska länka varandra?

Höstsolvärme

/Vera

Gabriela sa...

Hej Vera :-)
Tack, jag är super nöjd med nagellacket och mina naglar. Fast min tonårsdotter inte tyckte att jag valt speciellt vuxen färg ;-)Jag håller på att flytta min blogg nu till: http://naturkosmetik.nu/category/bloggen och du står redan med på min blogglista <3

Vera sa...

Hej Gabriela!
Åh, jag ska verkligen skicka efter det. Jag gillar använda nagellack ibland, och använder bara 3free. Men ett vattenbaserat vore bättre än bäst (Jag skriver om det i ett inlägg idag och att jag hittat det hos dig givetvis) - VILL SPRIDA DET ÖVER VÄRLDEN!

Jag tycker färgen var jättefin. :) Jag gillar rosa och jag gillar söta saker. Helt enkelt. Ah, då länkar jag dig med. KRAM

Gabriela sa...

Åh, tack så hjärtligt Vera! <3 Ja, visst är rosa en underbar färg!
Kramar och solstrålar

Kristina, östersund sa...

HEj!

Det är Kristina. Jag ville ha lite hjälp med min rengöring. Hur går det med det?. Har läst att organolja är bra mot acne. är den bra för mig kanske

Gabriela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gabriela sa...

Hej Kristina,
Snart klar... det kommer lite frågor till dig. Eftersom du bor i Östersund så vore det lättsamast om du kom in till mig på Turkos, köpmangatan (stjärntorget och raka vägen mot sjön), ring gärna innan om du vill träffa mig- jag är ofta i behandling. Och tyvärr så tror jag inte att argan oljan passar din hud som du beskrivit den.
Vänlig hälsning G

Vera sa...

Hej Gabriela igen.
Tack för ditt inlägg och nu ramlade polletten ned - att du antagligen kommer sälja dessa vattenbaserade nagellack? My gush. Jag är given köpare direkt.

Åh, jag skulle gärna vilja veta mer om aromaterapeut. är du utbildad? Och i så fall har du några bra tips?

Ha en underbar dag. Kärlek & respekt

/Vera

Gabriela sa...

Tack Vera, hoppas att du också haft en underbar dag!
Jo, jag kommer att sälja dessa. Det blir bland annat lansering på Alltför hälsan mässan i Stockholm i november. Jag återkommer till tips om aromaterapiutbildningar. Då ska jag åka ocj hämta yngsta dottern som varit på dans.
Solstrålar och kramar Gabriela