torsdag 28 maj 2009

Alqvimia- för att Naturlig Lyx är äkta lyx.


I förrgår så hade vi lilla Julafton.... de efterlängtande ansikts-och kroppsvården kom från Alqvimia. Så här doftar det absolut ljuvligt!

Läs mer om Alqvimia på : http://www.alqvimia.se/
Alqvimia är en deluxe hud- kroppsvårds- och spa- serie som bara måste upplevas! Det är ett lyxigt märke med 100 % naturliga ingredienser varav många är ekologiskt certifierade råvaror, allt är av absolut högsta kvalitet. Sortimentet täcker in allt ifrån riktigt lyxiga happy-age krämer, över en stor uppsättning hudoljor och de allra renaste eteriska oljorna, till döda-havs-salter lerinpackningar och annat för spa-behandlingar. Alqvimia betyder "alkemi" på spanska, och det återspeglar något av den filosofi som genomsyrar märket. Den ursprungliga alkemin handlade om en strävan efter perfektion, med ett sökande efter kunskap och genom en vördnad för vad naturen ger.

Jag är frälst! Min absoluta favorit vad gäller kroppen, är kroppsoljan Queen of Egypt som är sammetsmjuk på huden och har en exotiskt doft som helt enkelt trollbinder mig (och många andra) och den verkar ha en speciell dragningskraft på män ...

De har flera ansiktsojor som är underbara!Min man hade två bruna fläckar på kinden (åldersfläckar...) men med White Light så har de blekts och är på väg bort!
Jag får berätta mer senare... i morgon åker jag till Barcelona. Spa utbildning... Härligt! Här en videosnutt så ni får se en liten del av behandlingarna...



1 kommentar:

Bitte sa...

Den låter helt underbar. Ska bli spännande att läsa mer. Hoppas du får en underbar vistelse i Barcelona.