måndag 10 maj 2010

Fråga & svar knottror på högersida

"Hejsan! Jag har läst din blogg i ett par månader och tycker att du verkar väldigt bra på det här med hudvård, så jag har en liten fråga: Jag har finnar och små "knottror" i en halvmåne form från pannan och ner till hakan på höger sida av ansiktet (hela det området är täckt!) och jag vet verkligen inte vad jag ska göra åt det :( Kan det vara nåt i kosten eller hormoner som gör att det är just på högersidan det är så? Jättetacksam för svar!
Kram Nathalie "

Hej Nathalie!
Roligt att du gillar det jag skriver.
Tyvärr har jag lite för lite information för att jag ska kunna ge ett bra råd. Inget roligt problem och borde kunna lösas. Det verkar uppenbart att din högersida är känsligare. Den passerar flera organzoner så det går inte säga att det borde bero på varken hormoner eller kost. Men visst hormoner och ibland kost brukar vara inblandade när det ser ut så här. Och det är inte ovanligt att en sida är mer drabbad en den andra. Det kan bero på allt från hur vi hanterar vårt dagliga liv, till vilken sida vi sover på, vad vi äter, hormoner och hur vi tar hand om huden. Tyvärr så kan jag inte hjälpa till så mycket mer. Du får mer än gärna återkomma! Eller så rekommenderar jag dig att vända dig till en hudterapeut med ekologisk inriktning som kan hjälpa dig vidare.
Kram Gabriela

3 kommentarer:

Skönhetsjunkie sa...

Tack så jättemycket för ditt svar! Nu när du nämner det så tror jag att det kanske kan bero på att jag sover på höger sida, något jag inte direkt har reflekterat över förut.
Tack för en bra blogg!

P.S: Lite nyfiken bara, varför ändrar du namnet till Nathalie? :)

Gabriela sa...

Hej Skönhetsjunkie :-)
Tack för ditt svar, roligt att du uppskattar min blogg. Kom på i går kväll att jag råkat ändra ditt namn, men hann inte ändra då. Har ett helt dokument med fråga och svar, Nathalies fråga och svar och är näst på tur...
Själv sover jag på siden :-)
Solstrålar, Gabriela

Skönhetsjunkie sa...

Haha, det är helt lungt :) Ska testa sidenörngott! Kram!