fredag 26 juni 2009

Solskydd


Hej!
Nu på måndag/tisdag kommer äntligen solskydd från Green People! Som ni vet har jag letat och letat efter solskydd, men den som söker skall finna.
Emmeline och jag på Storsjö odjuret. OBS att jag har på mig tunika, men jag verkar inte vara lika noga med mina barn ;-) ...
Dessa två har jag valt:
Childrens Sun Lotion SPF 25 lavender 150 ml

Är en vattenresistent kräm som kan användas av barn och vuxna. Det jag gillar är att man använder lavendel som är det allra bästa om man råkat bränna sig. Den hjälper alltså också på redan skedd skada. Den innehåller Titanium dioxide, naturlig kanelsyra och edelwisextrakt och skyddar mot UVA och UVB. Krämen är även rik på antoxidanter som skyddar huden från de fria radikalerna. Smörj in huden en halv timme innan du njuter av sommaren.

INCI lista

*Aloe barbadensis (aloe vera) lugnade för huden, *Olea europaea (olive oil)klassisk hudolja, *Elaeis guineensis (palm oil) obs ekologisk, *Helianthus annuus (sunflower oil) ej en av mina favorit oljor, men det går bättre i krämform , Isoamyl p-Methoxycinnamate (UV-filter derived from cinnamon acid esters), Herbal infusion of *Sambucus nigra (elder flowers)från fläder. Cetearyl glucoside (plant wax extract), Titanium dioxide (UV filter – mineral), Glyceryl stearate (derived from plant material), *Cera alba (bees wax), *Persea gratissima (avocado oil) avocadoolja har ett eget litet inbyggt solskygg och är rik på d-vitamin , *Lavandula angustifolia (lavender oil)nummer ett då det gäller solsveda, Gnaphalium leontopodium (edelweiss extract)binder fria radikaler , Commiphora myrrha (resin from myrrh)inflammations hämmande bla, Rosmarinus.rosen från havet som dessnamn betyder, har konserverande egenskaper.

Edelwise sun lotion SPF 15 200 ml,

Edelwise, Grön te & Avocado är ett vattenresistent solskydd med naturlig "solbränna-accelerator". Lämplig för personer som har lätt för att bli solbrännt utan att bli röd. Bygger på samma solskyddande ingredienser som den ovan. Den innehåller antioxidanter och innehåller vitamionerna A,C och E. Det är inositolextrakt från johannesbrödkärnor som ska hjälpa huden att bli brun på ett säkert sätt. Konserverad bla med Phenoxyethanol som är godkänd som bra miljöval, men skulle vara önskvärt att slippa. Produkten måste även ha en säker konservering.
Den fick "Best Sun Protection’ by Natural Health & Beauty magazine.

Glöm inte bort att solhatt och kläder! Då ska jag ner till bryggan och doppa tårna, må så gott!!


1 kommentar:

Bea sa...

det låter verkligen bra! kan inte vänta på att få testa den kram Bea