söndag 22 augusti 2010

Fråga & svar forts "frågor från Linda om blandhy med knottror"


Hej Igen!

Har nu smått börjat med de produkter du rekommenderade, i den utsträckning jag kan, Apelsinblomsvatten har jag inte funnit men vetegroddsolja och jojobaolja är inhandlat. En undran, du nämner serum i texten ovan, är det vetegroddsoljan du då menar? Eller är den mer som ansiktskräm? Nu har jag ett serum från Juice Beauty under vetegroddsoljan dagtid. På vetegroddsoljan står även "fungerar ej som antioxidant" vad menas exakt med det? Behöver jag komplettera med ett antioxidantrikt serum då kanske?
Många frågor, hoppas det är okej! Ser fram emot din webshop!
Mvh Linda


Hej Linda!
Vad roligt att du kommit i gång med din nya gröna sköna hudvård. Självklart är det okej med frågor, det är bara det att jag hoppas att det är okej att jag inte hinner svara så snabbt. Jag tycker att du nu använder vetegroddsoljan allena tills du börjar med en synergi (en blandning av oljor och eteriska oljor) mitt förslag är den för normal till kombinerad hud. I brist på apelsinblomsvatten kan du nu göra ett utdrag av kamomill. Ta rent kamomill te och låt svalna, badda på huden. (Jucie Beauty håller inte riktigt hela vägen som grönhudvård, såg bland annat tetrasodium edta.) Jo, även om vetegroddsoljan innehåller e-vitamin så kan den inte hjälpa till att konservera andra produkter. Antioxidanter är konserverande. Jag hoppas att du fått tag på en bra vetegroddsolja. Den ska vara ekologisk kallpressad, då är den absolut underbar!
Solstrålar, Gabriela
p.s Min webshop ska vara klar om några veckor :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej! var skickar man in frågor till dig?:)

Linda sa...

tack söta du för svaret! du har fått en sparkling award i min blogg ;o) Kram

Gabriela sa...

Hej!
Tack så hjärtligt Linda!! Vad glad jag blir, Kram <3

Skicka frågor till mig på gabriela@naturkosmetik.nu

Gabriela sa...

Hej igen Linda,
jag hittar inte igen din blogg om du vill får du gärna nämna den :-)
Kram G