tisdag 14 september 2010

Året Runt Ekologisk olja är bäst för huden




Denna vecka så är jag intervjuad i tidningen Året Runt nr 38 av Kristina Eriksson. Här ger jag tips på hur din hud kan rengöras skonsamt och hudvänligt. Om fler är lite snällare med sin hud så skulle deras hud må så mycket bättre. Ni har också chans att vinna min älskade vetegroddsolja. Det är en näringsrik kallpressad och ekologisk olja från Alqvimia. Rik på e-vitamin jordens bästa antioxidant. Underbar för huden, hjälper oss att hålla huden ung. Den är ett välgörande serum för ansiktet och är perfekt också för den känsliga huden runt ögat. Angående frågan, om vilken olja som blandar sig med vatten så är svaret ingen olja blandar sin med vatten (även fast man lätt får en annan uppfattning av texten. För att få en eterisk olja att blanda sig med t.ex. badvatten rekommenderar jag turkisk rödolja, grädde eller honung.

8 kommentarer:

Kristina, östersund sa...

HEj!

Jag skickade ett mail åt dig i lördags där jag ville ha förslag på hur jag skulle rengöra mitt ansikte. tror jag ska läsa tidningen året runt där du ger lite förslag.

hälsning, Kristina

Skönhetsjunkie sa...

Åh, vetegroddsoljan var ett av de första råden jag läste hos dig och den har verkligen fungerat för mig :) Sen undrar jag om du har några tips för att får huden slätare? Min känns så sträv...

Gabriela sa...

Hej Kristina, ja titta gärna i tidningen men jag behöver även svara dig för det var lite extra att tänka på med din hud. Jag försöker svara alla och svara så fort jag kan. Kram G

Vad roligt att höra Skönhetsjunkie!! Får jag be att återkomma med svar på slätare hud?? Ett serum heter svaret men berättar mer sedan och jag behöver få veta lite mer om hur din hudvårdsrutin ser ut nu. Kram G

Solstrålar, Gabriela

Skönhetsjunkie sa...

Ingen stress med svaret :) Min rutin är att badda med apelsinblomsvatten (också ditt tips!)och låta vetegroddsoljan sjunka in innan solskyddet på morgonen, rengöra med jojoba/ricinolja på kvällen, spraya apelsinblomsvatten och sen på med vetegroddsoljan samt lite kameliaolja. Sen är jag alltid på jakt efter en bra peeling eftersom jag alltid vid ansiktsbehandlingar blir tillsagd att det är mitt största problem, mina porer blir tydligen tilltäppta väldigt fort :( Just nu pellar jag med vatten/bakpulver-blandning och det känns som att det "polerar" huden väldigt bra, men hur bra är det för hyn egentligen? Tack på förhand och för alla tips du ger!

Louise sa...

Hej,
Är det bara Åhléns city i Sthlm som säljer Nvey eller har övriga Åhléns också märket? Har besökt disken 3 gånger och måste tyvärr säga att expediterna där är allt annat än trevliga. Man får inte titta på färgerna själv (jag brukar vara duktig på att hitta rätt färg själv)och det känns som att de har bråttom att "bli av" med en genom att rekommendera en helt tokig färg. Prover får man heller inte. Sist när jag skulle köpa foundation kom jag därifrån med bara det "ofärgade" pudret för jag fick inte testa de färger jag var intresserade av, 510 och 514. Nej, jag skulle ha 515 trots att jag är väldigt ljus. Hon testade inte ens på MIN hud utan på sin egen hand!
Oj, detta blev ett långt inlägg sorry.

Mvh Louise

Gabriela sa...

Hej Skönhetsjunkie :-) återkommer med svar och tips. Mycket roligt att du gillar apelsinblomsvattnet!! Solstrålar, G

Hej Louise,
Blir mycket bekymrad då jag läser om vad du varit med om! Så tråkigt. 515 är Nvey Eco´s mörkaste flytande foundation. Om du bara hör av dig till mig så skickar jag prov 510 och 514. Testar gör man på ansiktet mot käken. Handen (speciellt någon annans) kan bli väldigt missvisande. Nvey Eco finns också att hitta här: http://www.turkos.nu/retailer.html Här finns både butiker/salonger och webshopar (min är alldeles snart klar, som ni kan se på min nya websida). I Stockholm kan du även hitta Nvey Eco hos trevliga Moonsun i gamla stan på Lilla Nygatan 20.
Varma hälsningar, Gabriela

Anonym sa...

Hej Gabriela !

Nu har jag köpt Året Runt. Trevligt att läsa om dig och fin bild och allt.
Jag har handlat både på Åhlens och på Moonsun och det är verkligen skillnad på bemötandet.
Hoppas allt är bra med er. // Kram Anna Lena

Gabriela sa...

Åh, vad roligt att du gillade reportaget :-) Tack så hjärtligt Anna Lena!! Önskar er en underbar helg <3 Massor av kramar Gabriela