tisdag 28 juli 2009

Ekologiskt kaffe



Ekologiskt kaffe.

De som känner mig vet att jag inte är någon kaffedrickare. Min man älskar dock denna varma dryck. Och eftersom jag älskar min man, så vill jag att han ska dricka ett kaffe som bidrar till hans välbefinnande och hälsa. Så han fick en kaffekvarn och färska bönor i present. Det är värt vart enda öre, ni kan aldrig ana hur ljuvligt det doftar hemma i vårt kök. När jag har handlat hem en ny påse ekologiskt kaffe så vill jag nästan slita upp påsen och äta bönorna... det gör jag också lite, lite som godis. Var köper jag då detta ljuvliga kaffe? Jo, hos Åre Kafferosteri av Eva och hennes man Per. Eva är en riktig kaffe connaisseur och passionerad i det hon gör. Du kan lita på att hon vet en hel del om bönerna och ser till att bönderna får ett rättvis pris. Det är skillnad på ekologiskt kaffe, här finner du antioxidanter. och andra härliga nyttigheter. Drick med gott samvete och njuuuut.

Den vackra bilden på kaffebönorna är från Årekafferosteris websida

Inga kommentarer: