söndag 11 juli 2010

Fråga & svar Body Sculptor och nu finns den också i Rättvik
























"Hej!
Jag var inne o surfade runt om naturkosmetik o ramlade in på din blog. Läste om Body Sculptor o blev nyfiken på det. Vad jag inte fattade är om det är med hjälp av en maskin eller om det är en slags massage. Var inne o kollade din sida, men hittade inget om B S på den? Är utbildad i Cirkulations- och NervbaneMassage. Har du lite info att ge mig om detta skulle jag bli väldigt glad.
Må gott
mvh
K"
"Hej K!
Body Sculptor görs med massage, man skulle väl kunna göra den med maskin. Jag ger den med mina händer. Massagen anpassas förstås efter klienten men den är ganska kraftfull. Precis som CNM om jag förstått det hela rätt? Body Scupltor massagen påverkar bindväv, lymfflöde och cirkulation och sedan så gör oljorna mer halva jobbet. Det finns både terapeut flaskor och flaskor för hemmabruk..."
Till henne skickade jag också en manual.
Nu finns behandlingen också i Rättvik :-) då jag har haft jag besök av super söta Anna (leg. fysioterapeut) och Monica (hudterapeut och makeup artist) från Borlänge och Rättvik. Lille Carl 6 månader var också med, ett underbart snällt gossebarn som sov och var glad och nöjd då han var vaken. Anna tog kort för att dokumentera det hela. Före och efter bilder. Nu är det ju så att de flesta av oss helst inte vill lägga upp bilder på nätet;-) Och jo vi fick riktigt fina resultat.
Först visade jag Body Sculptorn på Anna (som är super smal) vi använde Body Shape serien eftersom hon lätt samlar vatten. Om du vill veta vilken av oljorna som passar dig bäst.
Monica som är mer mjukt byggd (som mig- fin omskrivning eller hur?) valde jag Body Sculptorn till henne(bränna fett oljan).
Så nu finns möjligheten att få denna behandling även i Rättvik!
Så här går behandlingen till:
Friktioner/strykningar med Queen of Hungury. Örter utdragarna i alkohol och är alkemisk blandning. Härstammar från 1370 och har en intressant historia. Den stödjer rening och dränering. Är bra vid behandling av problem som vätskeansamling, celluliter, trötta ben etc. Ökar upptagning av kroppsoljan. Terapeuten tar den i händerna och stryker på. Den är väldigt uppfriskande och ökar cirkulationen.
Peeling med döda havssalt och vald olja. Den innehåller 43 olika mineraler och om ni tar den på tungan så domnar den. Saltet går sedan in i huden.
Sedan läggs anticellulite blandningen på. Den innehåller Fucus Blåstång- Vesiculousus Extract, Rödalg- Lithothamnium Calcareum och Kelp - Laminara Digita Extract.
När du är peelad och inkletad och klar packas du in och får ligga antingen med infrarödvärme eller filtar så att det blir varmt och skönt i 20-30 min. En liten och skön ansiktsbehandling kommer då.
Duschning och sedan en välgörande och skön, ganska kraftfull massage med lämplig olja. Endast Body Sculptor oljan tar i genomsnitt 1,3 cm på låren och 2,9 cm i midjan vid en månadsanvändning. Det är en mycket skön behandling. Även de med fibromyalgi gillar behandlingen men då ger man en mjukare massage.
En kvinna som fått behandlingen och tränat Body Building tidigare men nu inte riktigt kände igen sin kropp. Skrev så här på Facebook ” Släng dig i väggen Mats(min man), jag älskar Gabriela mest”. Det hon gillade var att hon fick se sådana resultat som det skulle ha tagit henne månader i gymmet att uppnå. Just nu är det nog den behandlingen jag gör mest ;-)
Före och efter ultraljudsbilder på bindväv och fettvävnad.

1 kommentar:

M. sa...

hej!
hoppas att allt är bra!? här är det bara finfint, solen skiner och vi har det varmt, du också? :)

vad härligt att ni kommer få mkt blåbär, här ser det ut att bli ganska bra med det också så här ska plockas :)

du får ha en fortsatt bra dag! kram