söndag 25 april 2010

Fråga & svar Anna undrar vilken foundations som blir bäst


























"Hej
Jag är nyfiken på Nveys foundations men kan inte bestämma mig för om jag ska ha creme deluxe eller liquid... Jag är 34 år och har lite torrare hy med pigmentfläckar. Vill ju dölja dessa fläckar lite samtidigt som jag inte vill framhäva torrhetsrynkor. Vilken av foundations skulle du rekommendera?
Anna"

Hej Anna!
Roligt att du är intresserad av Nvey Ecos foundations! Då ska jag försöka hjälpa dig att välja.

Den flytande foundationen ger dig ett vackert naturligt resultat. Allmänt så kan man säga Nvey Eco´s flytande founation hjälper till att stödja en torrhud. Den innehåller bra stabila och balanserande ekologiska oljor som mandel,ringblomma och lugnande kamomill men inte minst ros absolut som är underbar för en känslig och torr hud. Så den hjäpler dig med din torra hud.

Creme de luxe är en krämfoundation ger ett perfekt resultat. Använd gärna pensel så blir det lätt att få till så skirt eller täckande som du vill. Om du är mycket torr så kan ett ansiktsserum (med olika ekologiska oljor) vara det din hud behöver. Då du vill att den ska täcka pigemtsförändringar så är creme de luxen mer täckande. Den är också vårdande för din hud. Be gärna om hjälp av en makeup artist eller hudterapeut som kan hjälpa dig att hitta din nyans. Jag brukar prova direkt på ansiktet (handryggen säger inte så mycket).
Läs gärna vad jag skrivit om white light

En bra ekologisk foundation tycker jag tillhör en bra hudvårdsrutin. Den skyddar och vårdar huden och jag rekommenderar den att användas alltid framför datorn. Sedan att huden blir strålande vacker... ja :-)

p.s. Jag använder själv båda.... samtidigt ;-). Jag börjar med creme de luxen på haka, pannan mitt på och kinder och under ögonen. Sedan lägger jag på den flytande. Det är kanske överkurs, men det blir väldigt snyggt (tycker jag). När jag bara har en hemma dag använder jag bara den flytande.

7 kommentarer:

Anna sa...

Tack för bra svar!
White light låter ju väldigt bra - men var finns den att köpa? Hur mycket kostar den på ett ungefär?
Tack åter igen för hjälpen och för en väldigt fin blogg!

Bitte sa...

Bra tips att använda creme de luxe där man behöver lite mer täckning. Det har jag inte tänkt på:)

Gabriela sa...

Tack Anna!
white light finns att köpa på Moonsun lilla nygatan i Stockholm, Vilya Storgatan 43 Umeå, Ecobina storgatan 43 Skellefteå (ja storgatan 43 på båda orterna) och så jag på Turkos i Östersund. Jag kan gärna hjälpa dig vidare. Jo, den är på 30 ml och kostar ca 959 kr och den är så värd vart enda öre. Så många (inklusive jag älskar den). gabriela@naturkosmetik.nu
Sminkjante: eller hur? Mina känsliga kinder på så glada + att man vill ju dra fokus i mitten av ansiktet.
Kramar och solstrålar!

Bette sa...

Hej!
Ekologiskt i alla dess former är nåt som intresserat mig mer och mer det senaste åren. Men det är verkligen en djungel av olika produkter och man vet inte riktigt vilka produkter som egentligen är bäst. Många produkter som marknadsförs som "naturliga" är inte alla gånger så mkt bättre än "vanliga" produkter har jag läst. När det står organiskt däremot så litar jag på det mer.
Hittade den här artikeln nyligen: http://1.bp.blogspot.com/_6CnDXqF-Vxk/S8SF2ZgNhCI/AAAAAAAABlQ/2pcGcB2gpfY/s1600/Naturkosmetika.jpg
Vad är dina åsikter om det?
Vore intressant att höra!

MVH

Gabriela sa...

Hej Bette!
Ja, det är en djungel och det pågår ett certifieringskrig. Jag återkommer och jag ska kommentera denna artikel för det finns så mycket att kommentera, så fort jag kan. Har två föreläsningar och ska sminka mannekänger på en modevisning denna vecka. Men...I´ll be back ;-)
Varma hälsningar, Gabriela

Gabriela sa...

Hej Bette!
Ja, det är en djungel och det pågår ett certifieringskrig. Jag återkommer och jag ska kommentera denna artikel för det finns så mycket att kommentera, så fort jag kan. Har två föreläsningar och ska sminka mannekänger på en modevisning denna vecka. Men...I´ll be back ;-)
Varma hälsningar, Gabriela

M. sa...

som alltid lär man sig en massa nytt av att läsa din blogg .) tack för det :)

hopaps at tdu har fått en bra start på veckan och att den fortsätter att vara bra :) ta hand om dig! kram