onsdag 9 september 2009

Fråga&svar - öka immunförsvar m.m.


Tack så hjärtligt för alla mail! Blir så glad när jag får respons <3
Jag har fått flera mailfrågor om hur man kan öka sitt immunförsvar och om vaccinationen.
Gör en liten sammanställning här. En orolig mamma skrev om sina små barn som har hjärtfel och förkylningsastma. Jag kan inte ge råd om vaccinationer bara om hur man göra för att stärka sin hud och sitt immunförsvar. Jag tycker att man ska ta kontakt med sin läkare och fråga vad han eller hon tycker och också ställa alla sina frågor. Vad har de för rekommendationer, om de har några om hur man stärker sitt immunförsvar. Kan barnen bli sjuka i influensan ändå, lindras deras symptom vid ev. influensa? Eventuella biverkningar? Om man beslutar sig för att vaccinera kan man göra något för att lindra vaccinets negativa inverkan på kroppen? Då det gäller små barn kan man inte rekommendera detox eller liknande, men som alltid hälsosam kost och bra med sömn,duscha på kvällen och utevistelse stärker oss (se tidigare inlägg). Sedan i största mån välja bort det som inte stödjer hälsan. På dagis skulle jag egentligen önska att man på dagis skulle öppna korsdrag ett par minuter precis då barnen går ut och leker och sedan en aroma stream som de skulle kunna köra på kvällen eller då barnen är ute. En aroma stream är en apparat som har en hållare som man droppar eteriska oljor i och sedan finns en fläkt som gör att den eteriska oljan sprids i rummet utan att den eteriska oljan förstörs (jag kommer att beställa hem fler). Det samma gäller också våra äldre. Det är viktigt att de får näringstät mat och får möjlighet till utevistelse, även de som sitter i rullstol. I de bästa av världar så skulle de som inte kan röra sig få massage för att öka cirkulationen, välbefinnandet och deras hälsa. Sedan också kom tips om kolloidalt silver som kan användas.
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art1.htm.
Men det har varit en diskussion om detta om miljöpåverkan, resistensutveckling mm. Jag infogar länk om detta
http://www.ion-silver.com/brev.htm.
En fråga var också om innehållet av Alqvimias tea tre olja och jag kommer att återkomma till den och varför den fungerar.
Jag vill också rekommendera Dr Bertil Dahlgren sida Helhetsdoktorn, den sida jag valt handlar om influensa och immunförsvar höjande medel och också vad som är godkänt för barn.
http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv3.htm
Att någon gång ibland få feber och bli förkyld är inte alla gånger av ondo. Kanske kroppen signalerar att du behöver ta det lugnt nu och gå och lägga dig. En bra feber kan också ses som en bra utrensning :-)

Önskar er alla en frisk och härlig höst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gabriela!
Tack så hjärtligt för dina tips och för en underbar behandlig,
Kram Margit

Gabriela sa...

Tack Margit,
Kram G

Maritha sa...

Vilken fin sida du har. Mycket intressant att läsa om. ha det så bra kram Maritha i Bräcke

Gabriela sa...

Tack så hjärtligt Maritha i Bräcke!
Kram Gabriela