fredag 7 augusti 2009

Ansiktsbehandling i Barcelona



Jag fick också en ansiktsbehandling i Barcelona för känslig hud. Helt ljuvligt, jag behandlar visserligen min hud själv, men vilken skillnad när någon annan gör det och jag kan bara ligga ner och ta emot…. Min hud är känslig och jag och huden har svårt att klara extrem värme (Barcelona) och stress. Barcelona är en stad som aldrig är tyst och jag som bor på riktiga landet, uppskattar tystnaden. Så min hud var inte riktigt glad. Synliga artärer på kinderna och en allmänt orolig hud. Jag lade mig på behandlingssängen och Esther började med att rengöra min hud. Först så tog hon vetegrodsolja runt ögonen. För er som känner till vetegroddsolja så vet ni att det är en olja som är rik på e-vitamin (perfekt för en stressad hud och så fin på utvidgade kapillärer – couperoser) nu så är det svårt att få tag på bra vetegroddsolja, den brukar dofta … intressant (illa) så jag blev lite förvånad då jag kände doften av denna mjuka väldoftande jungfru olja. Den innehöll en mild synergi av eteriska oljor. Sedan så tog hon rengöringskrämen Ylang-Ylang som balanserar huden (passar alla hudutryck). Hon tvättade bort den och torkade lätt huden innan ett daggregn av apelsinblomsvatten kom lätt, lätt på min hud. Hon masserade mitt ansikte med ett skönt serum. En underbar massage av både ansikte, nacke, dekolltage och armar. Men när de kom med saltet som skulle peela min känsliga hud så måste jag erkänna att jag blev lite- nja mycket orolig. Det sved t.o.m. och det kändes. Jodå min hud sa att det var lite mer än vad den klarade av. Nu kom dock massage med de svala och mjuka onyxstenarna. Helt underbart, tänk att stenar kan kännas så mjuka och välgörande, jag kände hur jag bara flöt i väg. Nu var det dag för ansiktsmask. Lucila lade på ett tjockt lager över hela mitt ansikte (även ögon och mun) Det kändes så lugnt, svalt och stilla. All stress … bara smälte i väg från min kropp. Ärligt så minns jag inte vad som gjordes när jag låg i ansiktsmask, jag bara flöt i väg på en mjuk och skön luftmadrass på en svalt och skönt vatten. När masken sedan togs bort kände jag på en gång vilken skillnad det var på min hud. Den var så lugn och fin. Mycket lugnare än innan behandlingen (vilket jag inte trodde skulle vara möjlig efter peelingen) och nu så valde man att smörja min hud med Eternal Youth facial cream. Den är helt underbar, unik och jag skulle smörja in hela min kropp med den om jag hade råd. Den kostar 3025 kr. Huden var återfuktad och lugn och klarade av heta Barcelona. Genial, som man skulle säga i Barcelona :-)

1 kommentar:

Åre Per sa...

Va' skönt det låter!

Ta hand om dig- så hörs vi och ses snart, hoppas jag.

Kram Eva