fredag 28 augusti 2009

Ingen mer träning- Alqvimias Anti-Cellulite lera

Ingen mer träning här....

Träning är super viktigt för hälsan men jag måste säga att det känns lite snopet efter att ha sett resultatet av Alqvimias anti-cellulite seaweed body mold and body wrap. Min rumpa fick sig ett rejält lyft!! Mjuk och fin och fast. Låren lika så, knappt en liten grop kvar. Min tonårsdotter kommenterade det hela, men eftersom hon är brutalt ärlig så vill jag här bara säga att hon tyckte att resultatet var kanon bra! ;-) Disskuterade med henne om att visa före och efter bilder, men hon tyckte inte att före bilder skulle bli så bra. Bilderna finns kvar på nätet jämt mamma och vem som helst kan se dem. Tur med kloka tonårsdöttrar :-) Anti- Cellulite seaweed innehåller, laminara- sjögräs, blåstång (Fucus vesiculosus). Innehåll bla kalcium, ,jod, järn, fetter, protein. Vitaminerna och mineralerna E, C, B12, B6, B3, B, A and Zn, F, Cr, Co, Mn, I, Na, Fe, P, Mg, K, Ca. Den är rik på jod, så försiktigt för den som har problem med sköldkörteln. Under antiken använde man blåstång mot smärta. Invärtes används det som avmagringsmedel. Alqvimias Anti- Cellulit seaweed ökar blodgenomströmmingen, aktiverar lymfsystemet, förbättrar elasticiteten i huden, syresätter huden och eliminerar och minskar celluliter. Man räknar med att ca 90 % av alla kvinnor lider av apelsinskalshud. Celluliter är inte bara ett skönhets problem, det är också ett metaboliskt problem och den kännetecknas av en förändring av fettcellerna (adipocyter). När dessa inte tillräckligt renas, kan de bli inflammerade, öka i storlek, blir stela, öma, orsaka cirkulatoriska och lymfatiska problem på grund av komprimering. Terapeuten kan blanda i eteriska oljor för ökad effekt, precis som jag gjorde :-) Jag använde också Body Sculptor body Oil. Alqvimia rekommenderar en serie på 12 behandlingar två gånger i veckan och underhållsbehandling vid behov. Min rumpa och ben blev super snygga på EN behandling.... - om jag får säga det själv. Men det blir nog en behandling till snart.....

Längtar efter att få göra den här behandlingen på min nya salong, kan kanske bli lite kallt att ta ett dopp i Storsjön? Någon intresserad?

5 kommentarer:

Bitte sa...

Det låter ju bra.

Ett dopp i Storsjön lockar inte, jag badar inte ens på sommaren. Alldeles för kallt;)

Gabriela sa...

Behagligare med en dusch för att få bort leran. Du är hjärtligt välkommen,
Kram G

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
www.afrique.blogg.se sa...

jag förstår inte riktgt är det något man gör hemma eller? :)

Gabriela sa...

Hej :-) Det finns både som hembehandling med oljor och lotion,, men själva Body Sculptor behandlingen med alginpackning och massage görs på salong:-) En ca två timmar välgörande behandling. Men även oljorna är mycket effektiva. Kram Gabriela