lördag 1 augusti 2009

Fråga&svar ansiktsvatten


Hej!

Jag är ute efter ett ansiktsvatten. Jag är 28 år, har normal hy och inga
övriga problem med huden. Aldrig finnar, eksem eller liknande.
Det ansiktsvatten jag har nu har denna innehållsförteckningen:
Aqua, Alcohol Denat, Glycerin, Allantoin. Ph:6
Ser det Ok ut? Är ingredienserna ok?
Skulle du rekommendrea mig något annat? Vad jag tycker så verkar det funka
på min hud. Bara använt det några dagar.

Hoppas Du kan svara mig!

Hej,

Härligt att höra att du är nöjd med din hud!

Det här ansiktsvattnet innehåller, vatten, denaturerad alkohol - ej drickbar alkohol eftersom kräkmedel eller likande tillsätts - (alkohol kan vara uttorkande), glycerin (vegetabiliskt glycerin hjälper huden att behålla fukten), och allantoin som kan utvinnas ur vallörten eller urin från bl.a. kossor och från sniglar. Det går också att framställa allantoin syntetsikt och troligen är det den syntetiska varianten i ansiktsvattnet här. Allantoin har sammandragande och fuktbevarande egenskaper.

Ett bra ansiktsvatten ska verka stärkande på huden och hjälpa den efterföljande hudvården att komma in. Den kan med fördel endast innehålla t.ex. ros eller apelsinblomms vatten (ev. tillsammans med vegetabilsikt glycerin). Ros passar nästan alla hudtyper spec. bra är den för den torra huden och mogna huden tack vare sina fuktgivande och regenerativa egenskaper. Stärker kapillärer och fräschar upp huden. Apelsinblomms vatten är speciellt lämplig för känslig och fet hud på grund av dess lugnande, fuktgivande och skyddande egenskaper.

Till dig skulle jag rekommendera rosenvatten.

Solstrålar till dig,
Gabriela

Inga kommentarer: