fredag 28 augusti 2009

Fråga&svar ansiktsövningar mer


Hej, tack för ditt svar.för att svara på din fråga så har jag sökt facial exercises på Youtube och gjort lite olika övningar därifrån.. men de flesta övningar jag gjort är för halsen, käken och kinderna. Jag var lite rädd för att jag kanske drog ut för mycket på huden och trodde att det var det som gjorde att jag fick rynkor men rekommenderar du att jag ska fortsätta med detta ändå? Jag tränar även regelbundet och i samband med min vanliga träning och ansiktsträning så har jag sett bättre resultat än att bara träna ansiktet (alltså utan att träna resten av kroppen). Jag är 18 och jag undrar om huden istället kommer börja hänga sen när jag blir äldre pga dessa övningar? Eller kommer huden hålla sig fast länge?Jag har även hört att krämer för rynkor inte är bra för mig eftersom de inte kommer ha någon effekt när jag senare blir äldre..här är några exempel på vad för övningar jag görhttp://www.youtube.com/watch?v=3AnoEK2wv_Y&feature=channelhttp://www.youtube.com/watch?v=rMJX0xIWj-w&feature=channel_pagehttp://www.youtube.com/watch?v=LMo85HUsXA4&feature=channel_page
MVH X


Hej X,
Nu har jag tittat igenom övningarna som du gjort. De ser bra ut, men som du själv säger så behöver du inte dra ut huden maximalt- det handlar mer om att tona musklerna. Gör de övningar som känns bäst. Tonade muskler i ansiktet är bra, och det kommer inte att göra att ditt ansikte börjar hänga senare. Du ska däremot ta väl hand om din hud. Ibland så tycker jag att människor är lite väl hårdhänta med sin hud (kan även gälla hudterapeuter – med andras). Stärk huden och ge den bra näring inifrån och utifrån. Absolut viktigaste steget i att ta hand om sin hud är att vara rökfri, sola med måtta, äta näringsrik mat och använda bra hudvård och makeup. Det är toppen att du tränar, huden får sin näring från blodet och det är bra om det kommer ny näring och syre. Därför är utomhus aktivister också så bra för huden. Så här tycker jag om hudvårdsprodukter, och hud. Du ska ge din hud vad den behöver varken mer eller mindre. Så kanske inte en antirynk kräm är vad din hud behöver just nu. Det finns så många quick fix som faktiskt kan ställa till mer skada än nytta. En rodnad och irritation efter behandling kan leda till inflammation och det kan leda till att huden visar ålderstecken tidigare. Jag tycker att ett vegetabiliskt ansiktsserum är a och o för en bra hudvårdsrutin. Massera in en till två pumpar av serum eller 2-3 droppar och mjukt över ditt ansikte, hals och dekolletage på fuktig hud, rosvatten skulle kunna vara bra. Varje kväll. Det ger ny näring och stödjer kollagen och elastinet huden. För mig låter det som dina rynkor är mer torr rynkor som ganska lätt skulle kunna åtgärdas :-)

Ta väl hand om dig, kram Gabriela

Inga kommentarer: